31 mars, 2008

Efter regn så kommer det solsken!



Det är väl dags att jobba heltid igen kanske, snön är borta och det börjar växa i jorden igen. Det kan ju vara bra, inkomst är ju alltid bra att ha när man planerar utgifter. Som elpiano.

Men inte var det något vackert vårväder som mötte mig när jag nu kom tillbaka till jobbet. Det har strilat mer eller mindre hela dagen, sådär så att det rinner längs hårbotten, sådär så att det till slut tränger in även i mina superbraiga kängor. Hu. Men efter regn så kommer det solsken, ikväll kom det en liten liten glimt av solen. Trevligt. Trevligt också med långa ljusa kvällar. Snart är det sommar.

Snart är det i alla fall vitsippevår, jag såg små hukande vitsippor på två ställen idag. Mmm... snart.

3 kommentarer:

kpx sa...

jess, jag gillar ens solsken. snart kan vi sitta i slottskogen med folköl! änna gött

elsa sa...

jag vet! idag tex är det sol och vår. Jag hade t-shirt idag på rundan tex, så varmt var det! härligt. snaaaaart sommar

Helena sa...

mmm, men nu var det tillbaka i det regniga igen... Ingen t-shirt idag inte... bluhu.
Längtar till sommar och folköl och sånt...