15 mars, 2008

Lite lite sommar... lite


Vilket effektivt sätt att förstöra en dag på. Var med några kopisar igår och drack lite vin och hade det skoj. Trodde verkligen inte att jag druckit så mycket, men när vi skulle hem kände jag att det hade tagit bättre än jag trott. Jag har ju inte druckit särskilt mycket på ett bra tag nu. Det har inte varit så lätt med en liten krake som inte kan vara ensam så länge, och lika bra är väl det kanske. Nyttigt i alla fall. Det kan väl vara det som gjorde att jag blev extra lättpåverkad igår. Tur att Martin var med och kunde ta hem mig säkert. Med tanke på all skit som hänt i området på det senaste.

Är väl inte så hemskt bakis idag ändå, hade lite ont i huvet innan men det har gått över nu. Däremot är jag så hemskt seeeeg. Tänkte att jag kanske skulle sy eller nåt, är lite sugen på att göra det, men jag har bara blivit sittande här vid datorn istället. Så trist, man har liksom ingen ork till något alls. Och så tänker jag att 'jag ska aldrig dricka mer' mm yeah ringt! Men sanningen att säga så är jag faktiskt inte så sugen längre på att dricka särskilt mycket. Jag har kanske blivit vuxen? eller lite vuxnare iaf...

På tal om att avstå från onyttiga saker så har jag tänkt sluta röka. Nästan. Jag vill inte ha nåt absolut förbud, men jag har i alla fall bestämt mig för att inte röka mer på jobbet. Och inte på fest heller om inte det är nåt speciellt. Jag vet i alla fall några som inte blir ledsna för det här. Men Joa på jobbet tycker det är lite tråkigt. Och jag ska inte säga att jag inte är sugen, och inte lär det bli lättare när sommaren kommer.

Och lite sommar är det väl på väg att komma? Det är lite lite ljust när jag vaknar på morgonen, vilket gör det lite lite lättare att gå upp. Lite. Och jag ryckte årets första ogräs i veckan, en liten känsla av sommar. Dessutom sken solen och man kunde jobba utan jackan, lite lite sommar. Jag vet. Det är väldigt väldigt lite sommar, men ändå.

Inga kommentarer: