26 mars, 2008

Min arbetsdag...

...eller Min Arbetsplats, kanske...






Idag började jag klockan fem. Ja, just det, fem på morgonen. Det var förfärligt tidigt. Det skulle skottas snö på ett ställe där det skulle vara klart innan sju, så då får man börja fem. Tolka nu inte detta som att jag vill börja fem varje morgon, men det var faktiskt lite av en upplevelse. Det var en klarblå himmel och soluppgång som mötte mig. Och på det snötäckta Hisingen var det riktigt vackert. Det är inte alltid man är ute så tidigt och dessutom en molnfri dag så det var... ja, en upplevelse. En upplevelse som medförde snöskottning i och för sig. En sån här dag är jag lite glad att jag har det jobb jag har, bilderna är från min arbetsplats, det är inte alla som har det så vackert på jobbet.

Känslan av en väldigt tidig morgon med soluppgång och naturupplevelse var lite liknande den från Angkor Wat. Vi gick upp i svinottan för att hinna till templet innan solen gick upp. Sedan satt vi där och bara tittade och väntade. Inte så mycket snöskottningsaction men väl en upplevelse. Och så är man så där konstigt matt i hela kroppen av den tidiga morgonen. Men sinnet skärps på något vis... jag vet inte, men det är en härlig känsla.


(Jo visst är det vackert med snön, men innerst inne vill jag inget annat än att den ska försvinna. Jag vill ha vår nu.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är Angkor Vat vackert i gryningen. Lustigt att just idag har jag haft en presentation om Kambodja där en av mina bilder var när du plåtar Angkor Vat. Ja kan maila bilden om du vill.
Kram fr Pappa

Helena sa...

Jag tror att det mesta är vackert, eller åtminstone vackrare, i gryningen, det är nåt speciellt med gryningsljuset. Ja, jag vill gärna ha bilder!!