27 mars, 2008

Jo, så gillar jag skor också...







Det finns några saker jag inte kan få nog av, saker som jag inte behöver men köper ändå, för just en sån har jag ju inte. Det är till exempel burkar. Man kan aldrig få för många burkar, eller förvaringssaker kanske. Lådor går också bra, askar, plåtburkar, glasburkar, krukor, kakburkar, små kartonger, you name it.

Och så gäller det skor! Sandaler, pumps, låga skor, mera sandaler, ballerina, stövlar. Tyvärr är juen genomsnittlig sko oftast dyrare än en genomsnittsburk så jag har inte sååå många. (Bara två bananlådor i senaste flytten och då slängde jag ändå två par. Faktiskt slängde. Eller skänkte snarare...)

Det finns en stor skodesigner som heter Manolo Blahnik, som också gör fantastiska illustrationer av sina verk. Jag tror att jag hellre skulle äga en av hans illustrationer än ett par av hans skor. Men det kan jag nog bara drömma om, om inte jag skulle bli snuskigt rik av någon anledning... Och om jag nu ska köpa mig ett elpiano så blir sko- och konstbudgeten ännu mindre :( Jag får nöja mig med att kolla på skor på bilder. Hittade den här trevliga sidan, med bra bilder så att man blir riktigt riktigt sugen...

2 kommentarer:

averater sa...

blaha manick -> blahnik

vilket kul namn! blahnik blahnik

Helena sa...

tjaa, man kan väl säga att han lyckats bättre med det han åstadkommit än med sitt namn... Men om man ska bli känd kan det ju vara bra med nåt roligare än typ Svensson eller så...