05 mars, 2008

Det bidde ingen väst


Jag tänkte jag skulle träffat Martin idag. Men jag fastnade hos veterinären i en och en halv timma och väl hemma var jag för trött för att ge mig ut en gång till.
Jag tänkte jag skulle bakat bröd, för jag har mjölk som håller på att bli dålig. Men jag orkade inte.
Jag tänkte jag skulle vattna. Men jag blev sittande här vid datorn istället.
Jag tänkte att jag skulle kanske rita ett mönster. En annan dag kanske...
Jag tänkte att jag skulle göra bönknyten för jag har bacon och en gammal ost som behöver ätas upp. Men jag åt mackor istället.
Jag tänkte duscha och det var väl det enda jag verkligen gjorde.

Jag tänker göra så himla många grejer men ibland blir det varken klippt eller skuret, hugget eller stucket, pest eller kolera...

Och nästa vecka börjar jag jobba heltid igen, hur i hela friden ska jag orka det? Dessa kvällar när jag kommer hem från jobbet är verkligen inte så mycket att ha. Äta lite, data lite, ut med hundarna, gå och lägga sig... Men allt som jag vill göra då? När ska jag göra det, på de ynka två dagarna i veckan som är lediga? Det är för jävligt.

2 kommentarer:

Maria Ådahl sa...

Ett tips är att börja studera. Då får man en massa ledig tid. Nackdelen är ju dock att man får ständigt dåligt samvete för att man inte ägnar sig åt att läsa tråkiga böcker och istället ser studieskulden växa och växa.

Helena sa...

Jag har ju tänkt läsa vidare nån gång, jag vet bara inte vad, och det är ju dumt att läsa bara för att få lite mera tid... Men klart att det låter lite lockande