18 mars, 2008

Entledigad


Ja, snön har legat kvar. Kall och frusen. Solen har lyst över nejden. Riktigt vackert. Kameran kom fram som vanligt. Det är bara ett problem (förutom att jag tyckte att det passade bra med vår nu); det blir inte så mycket att göra på jobbet. Skräpet på marken täcks av ett lager snö och vi tänker ju inte gå och gräva efter det som ett par lavinhundar precis. Och där under snön ligger även pinnarna som ska krattas upp. Inte så lätt. Så nu får jag vara hemma, i alla fall över påsk. Eller tills snön försvinner.

Ja, om det inte snöar mer då. Så att det behöver skottas. Vill inte. "Dom" planerar snö till påsk, dom där meteorologerna, vilket passar alldeles utmärkt dåligt. Jag har tänkt åka hem till Halland över helgen och har ingen lust alls att åka tillbaka till Göteborg för att skotta snö. Inte ens för en massa pengar.

(Är det såhär när man får barn också? De ligger i knäet och sover och man sitter i en obekväm ställning tills benen somnar och knäna värker, bara för att inte väcka dem. Och för att man tycker så mycket om när de ligger där och sover. Och så fiser de...)

Jaja, nu blev jag plötsligt ledig i sex dagar. Inte planerat, men väldigt skönt. Jag har varit så outsägligt trött idag, lade mig lite för sent och dessutom ville Kalo upp vid fem. (Men jag sov i alla fall bättre än igår. Valerianrot.) Jag vet inte om man får göra så, säkerligen inte enligt vissa, men jag höll ner honom i korgen till han somnade om. Det funkade i alla fall, han sov och kunde knipa ända tills jag skulle åka. Så nu blir det no more upp på natten i onödan, när nu onödan är... Kalo tycker säkert det är nöd så det räcker, annars skulle han väl inte vilja upp.

(Jag har laddat hem Picasa, så nu kan jag joxa med bilderna innan jag lägger upp dem här. Kul!)

Inga kommentarer: