23 mars, 2008

Påsk och sådär...


Idag är det den roligaste dagen på hela året för idag var dagen då Jesus stod upp från de döda. Hurra hurra. Hur många är det som firar det med dunder och brak? Inte jag. Inte med dunder och brak i alla fall. Inte så mycket alls faktiskt.

Men jag har i alla fall haft lite ledigt tack vare Jesus. Har varit hemma i Sällstorp hos mamma och en sväng hos pappa. Gick en promenad i skogen på långfredagen, när det snöade som värst och jag gick med en molande oro att det skulle bli snöskottning. Men det ringde aldrig någon och har fortfarande inte gjort. Trots att det snöat ännu mer och gör det just nu.

Nu är jag i och för sig tillbaka i Göteborg, men jag har fortfarande ingen lust att skotta snö. Nästa år ska jag inte vara med i snösvängen, det är bara elände med det ändå.

Så igår var vi i Bua med gänget och firade lite. Jag förberedde mig genom att sova en stund på dagen, för att inte vara så trött på kvällen sen. Men vad gjorde det? Jag var dödstrött i alla fall, och ont i magen fick jag också. Så jag drack inte ens upp min flaska vin och gick och lade mig vid två, långt innan festen vad över. Trist, men jag orkade verkligen inte vara uppe mer.

Jag slapp i alla fall att vara bakfull på årets roligaste dag.

(Bilden: Vally var roligast i bilen på vägen ner mot Sällstorp)



(Kalo var rolig när han ville men inte vågade leka med katten)

3 kommentarer:

kpx sa...

haha. vally är rovlig! och kalo. det här är min första kommentar på din blogg så den blir inte så lång

Helena sa...

det gör inget att kommentaren inte är så lång, det är roligt att få någon överhuvudtaget... skriv gärna mer!

elsa sa...

hahaha, vally <3 :D