18 mars, 2008

Picasa su casa

Det finns saker man undrar varför man inte gjort tidigare. Till exempel undrar jag varför jag inte köpt en digitalkamera tidigare, det är väldigt ju hur roligt som helst att ta en miljon kort och sen se hur de blir. Jag nästan grämer mig över alla de bilder jag inte tagit, bara för att jag in i det längsta varit motsståndare till det där nya påhittet. Å andra sidan kan det ibland vara värt att vänta ett tag tills en någorlunda kvalitet kommer till ett hyfsat pris. Annars kanske jag hade gått här med en halvkass kamera från digitalkamerans barndom och tagit dassiga bilder... Frågan är ju vilket som är att föredra, dåliga bilder eller inga bilder alls...

Och så kan man ju fixa till bilderna i datorn sedan. Så här kan man tex göra i Picasa, skojigt, bara att klicka och se hur det blir:



Dessutom är Picasa gratis, så jag behöver inte känna mig som en bov när jag använder det...

Inga kommentarer: