19 mars, 2008

För tillfällig värk i humöret


Jag blir så trött på mig själv och mitt humör. Ibland känns det som att det bara finns två lägen. Antingen är jag jättepositiv och hoppfull, eller så är domedagen nära, allting är hopplöst och det är lika bra att ge upp. Gissa hur många gånger det har växlat däremellan när det till exempel har gällt Kalos rumsrenhet. "Nu har han fattat, nu kommer han inte kissa inne mer" "Näe, det kommer aldrig gå, han kommer aldrig aldrig aldrig bli rumsren, jag kommer få torka kiss hela mitt liv!"

Men det behöver inte bara gälla en specifik sak, det kan vara helt allmänt också. Allting är hopplöst och det är lika bra att ge upp. Jo visst, det händer väl särskilt ofta under dagarna innan mens, men kan lika väl hända annars också. Som idag. Ingen pms här inte. Martin undrade om det fanns något som skulle kunna heta postmenstruella störningar. ha.ha. mycket roligt. Jag vet själv att det kommer gå över, i morgon är jag glad igen, men det är ändå inte särskilt kul att bli avfärdad som ett hormonpaket. Jag är ju faktiskt ledsen på riktigt.

Och så är allting sådär jobbigt. Råkade på en hundvetare som minsann visste varför Kalo kliade sig och minsann visste att jag gjorde fel som gav honom godis när han var duktig och som fanimej visste allt. Som tur var var jag på väg in och kunde släppa masken så fort jag stängt ytterdörren. Och likadant när jag träffat Martin och det blev dumt. In genom dörren, stäng den och sätt dig ner.

Det finns tabletter man kan ta för att bli av med huvudvärk, man tar den, väntar en halvtimma och så är det bra. Jag vill ha en sån tablett för humöret också. Inte lyckopiller utan mer som en tillfällig uppåthjälp. Vänta en halvtimma och sen är det bra.

Jag undrar hur jag ska orka leva med mitt humör hela livet, när jag en sån här dag bara väntar på att den ska vara över så att det går över nån gång. Och hur ska då nån annan kunna tänkas orka med mitt humör om jag inte ens gör det själv...

(Och så ska jag visst jobba i morn i alla fall. Kan dom inte bestämma sig nån gång? Och så ska det tydligen snöa på fredag. Kul. Snöskottning. Funderar på att strejka.)

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.