30 mars, 2008

va fan e ja nånstans?

11:ans nattvagn, på väg hem från bror G efter en ost- och vinkväll efter en konsert med kusin A:s band:

-King Charles?
-Cavalier.
-Jaja, Cavalier, ja. Fin hund.
-Jo

osv osv (Hur gammal e den, fin färg, e han trevlig, jag har också haft hund, när jag var gift, osv osv)

-Nu kommer jag inte hinna men jag skulle vilja berätta om en gång. Jag kör lastbil, serru, så hade jag vart och lastat i Malung i Dalarna. Alldeles vid gränsen till Dalarna. Och skulle ner till Spanien. Jag kör i hela Europa, serru, jag har kört i sexton år. Jo, så träffade jag en varg och det var det häftigaste jag vart med om. Men det hinner jag inte berätta om nu för nu ska jag gå av. Ta hand om dig nu.
-Du med.
-Och ta hand om hunden också
-Ja då.

Han går av på Mariaplan

-Va fan e ja nånstans?!
-Mariaplan

Han står kvar och nickar tills dörrarna stängts och vagnen börjar röra på sig.

Inga kommentarer: