02 april, 2008

Bara för kul



Jag har nog gröna ögon. Eller är dom bruna? Eller grönbruna. Eller melerade kanske. Eller det beror på ljuset. Eller humöret? Äsch, jag tycker det är fint med bruna ögon så jag köpte ett par färgade linser så blir det inget snack om saken.

Nu tycker jag synd om alla som har linser till vardags. Kliar och känns konstigt, som om det vore grus i ögonen. Och så ser jag suddigt i kanterna (kan ju iofs bero på färgen) och ibland är det som när man varit i simhallen och ser glorior kring alla ljuskällor. Besvärligt. Och att få i och ur dom sen! Hu! Det är väl mycket en vanesak, men ändå...

Köpte dom på fargadelinser.se för typ tvåhundra. Inte riktigt värt det, tycker jag. Dels var de inte riktigt den färg jag hade hoppats på och dels var de rätt fula. Prickiga, som ett gammalt fyrfärgstryck. Men om man tittar från lite håll så...

Inga kommentarer: