24 mars, 2008

Shoppingdags?


"De bästa elpianosarna är tänkta för att lineas och har därför inga inbyggda högtalare, men om du inte vill lira med lurar eller sitter på en extern anläggning så behöver du inte fundera nåt över det."

Jag gillar pluralböjningen av ordet elpiano, samt försvenskningen av line. Uttrycket lira med lurar låter också skoj.

Funderar på att köpa ett elpiano. Jag vet, jag har alltid varit emot det och jag vill egentligen fortfarande ha ett riktigt piano. Men hellre ett elpiano än inget alls. Som det är nu spelar jag aldrig piano. Aldrig. Och det är riktigt riktigt tråkigt. Men jag har ju ingen aning om vilka märken som är bra och vad det rimligtvis kan kosta om man vill ha något någorlunda bra. Så jag googlar runt och hittade bland annat denna härliga mening.

Bilden föreställer ett Yamaha P70. Kostar typ 7000. Kanske nåt?

Inga kommentarer: