30 mars, 2008

Stora karln


Jag tror att Kalo håller på att bli könsmogen. Han är fem månader nu så det är ganska tidigt, men å andra sidan har jag hört att små hundraser blir det tidigare. Han har börjat småkissa lite här och där. Först undrade jag om han hade nåt fel på blåsan så att den inte tömdes ordentligt när han väl kissade, men nu har kissandet blivit lite mer riktat. Han nosar på något en stund och kissar sedan. Men han har inte lärt sig lyfta på benet än så det hamnar ju en bit ifrån själva hotspoten så att säga.

Så idag kissade han på sin första gravsten (för jag tror inte det kommer bli den sista), försökte sikta på en mur (kan ju vara lite svårt när kisset kommer ut mitt på magen och man inte lärt sig lyfta på benet), han försökte även sikta på en stolpe men visste nog inte riktigt hur han skulle tackla den, han gick några varv och nosade och försökte komma åt, men det hamnade jämte till slut ändå.

Det har ju inget med könsmognaden att göra, men det går bättre och bättre med koppelträningen också och det är väldigt roligt. Promenaderna blir så mycket roligare då. Även om vissa metrar fortfarande blir mer nötta än andra, och när vi träffade taxen Vera var det med stor ansträngning han till slut kunde sitta och titta på mig, innan han fick leka. Men det gick till slut. Så nu sover han som en stock i sin korg. Det känns nästan taskigt att vi ska iväg igen nu, till Martin en stund.

Bilden är från februari, när Kalo fortfarande var ung och oskyldig.

Inga kommentarer: