01 februari, 2009

Back to Bali

Den har ville Martin att jag skulle visa.
Jag forsoker fa honom att ta lite kort, annars far jag ju inga pa mig sjalv. Da passar han pa att ta kort pa sin fotsvampsangripna fot. Fint

Den har bussen akte vi med i flera langa timmar idag. Jag laste en bok, som jag ska skriva om senare, for att fa tiden att ga. Jag laste ut den. (Martin bild)

Saja, nu borjar det likna nat. Han kanske lar sig? (Han tog ocksa en fem sex suddiga narbilder pa min nasa...)


Det var ocksa nagot dom ropade efter en pa Gili Trawangan, "Back to Bali?". Dom ville salja pa en biljetter for hemresan. "Maybe tomorrow?" Naja, nu ar vi i alla fall tillbaka pa Bali. Ganska skont faktiskt. Stallet vi bodde pa var ratt bra, dom var trevliga och sadar och det lag hyfsat bra till och sa, men det var ingen stadning och inga rena lakan eller handdukar pa en hel vecka. Frukosten var ganska torftig och efter min magsjukeperiod har jag lite svart for banana pancake som var det mest mattande alternativet.
Dessutom var vattnet i kranarna salt (men det var det pa hela on sa det var inget speciellt for varat stalle) sa handdukarna blev sadar frascha efter en vecka. Saltfuktiga och onajsa. Och kroppen blev aldrig ren. Och tvatten tvattades i saltvatten och blev sadar... eh ja salt. Liksom fuktig.

Men nu ar vi i Kuta pa Bali (dar som sprangde for nagra ar sedan) och har duschat och bytt klader. Det var skont. Skont at bli av med saltet pa kroppen, skont att haret torkar, att kroppen kanns ren efterat. Sarskilt efter en lang dag pa bussar och batar genom landet.

Nu ska vi jaga tval och tandkram, sa att vi kan bli ordentligt rena. Och kanske lite mat. Och kanske nat mer...

Inga kommentarer: