25 februari, 2009

Lägenheter och tempel


Så bra med en mamma på övernattning som ska upp lagom tidigt, så kom jag upp i tid också. Det behövde jag i alla fall för Nisse med makt över lägenhetsvisning hade bara telefontid mellan åtta och nio. Så i morgon blir det två visningar på olika lägenheter, i Kortedala givetvis, och förhoppningsvis är någon av dem bra. De var båda billigare och större än den jag har nu, så så hemskt illa kan det ju inte bli. Och jag vill hemskt gärna lämna denna lägenheten, eller snarare osäkerheten i denna lägenheten. Det vore skönt med ett eget kontrakt och så. Men området hade jag gärna bott kvar i, nu har jag ju vant mig här och lärt känna omgivningarna och människorna (och hundarna) här. Men jag kanske inte får någon av lägenheterna ändå och då får jag ju vackert bo kvar. (På gott och ont.)

Men nu tar vi lite bilder från Bali istället. Det blir tempelbilder. Tre tempel hann jag med på min resa, ett kinesiskt som låg i Kuta och två Indonesiska hinduiska som jag knep på min endagstygshoppartripp. Vi börjar med det kinesiska, dit jag och Martin gick en dag. Efter fem minuter satte sig Martin på en trapp och jag gick runt och... tog kort:

Det har ju relativt nyligen varit kinesiskt nyår så det hängde mycket dekorationer överallt på tempelområdet. Dessutom hittade jag undanställda... ehm... saker av broderat tyg med mycket guld och paljetter på, som jag antar varit med i nyårsfirandet.



Lite som i vissa svenska kyrkor kunde man tända ljus och sätta i stora ljusstakar. Eller kunde man tända rökelse eller offra blommor och annat. Jag nöjde mig med att ta kort på det hela...


Runt om i templet fanns det väggmålningar av olika slag. Jag gillar de runda, glada bebisbarnen.

Inga kommentarer: