03 februari, 2009

Mulet fulet

Ja, vadret har som sagt varit lite sol, lite regn for det mesta. Men idag var nog forsta dagen som varit helt gramulen. Regnig och gramulen. Men vi var ute igar och hade lite somn att ta igen sa det gjorde val inte jattemycket. Men jag trodde val aldrig att jag skulle frysa i detta landet (utom nar jag skakade av feberfrossa pa Gili Trawangan och lag med Martins vinterjacka over mig), jag gravde till och med fram luvtrojan fran botten pa vaskan idag.

Man kan val saga att det var varan forsta riktiga utekvall har, innan har vi bara druckit nan ol eller nagra drinkar eller sa. Men sa har vi ju varit magsjuka. Men igar traffade vi nagra som Martin kanner fran Ringhals och gjorde sallskap med dem for kvallen. Roligt med lite omvaxling i umganget. Men klart att jag tankte lite pa terrordaden som ju varit har tidigare, men lugnade mig sjalv med att det nu ar lagsasong sa om de ska spranga sa manga som mojligt sa vore det ju battre att gora det pa hogsasongen, sa jag borde kunna vara lugn. Inget hande i alla fall...

Och sa idag. Trott, trott, trott. Vill ingenting. Trott. Att det ska vara sa jobbigt ibland. Jag har last bok i sangen. Ny bok nu, den sista, jag skulle tagit med en till, jag kommer ju inte ha nan kvar till resan hem...

Och nu nar Martin lovat bilder i sin text pa Mias resdagbok sa har jag naturligtvis inga. Eller rattare sagt, jag orkade inte ta med kameran och fora over nagra. Men om det ar mulet hemma i Sverige sa kan ni kolla ut genom fonstret sa ser ni hur det ser ut har. Fast med lite mer palmer och annat gront. Och en och annan grad varmare.

Kolla in Mias resdagbok ocksa:
http://www.resdagboken.se/Default.aspx?documentId=24&section=journey&journeyId=270655&userId=59787

2 kommentarer:

Arne sa...

Det är nog några grader varmare där du är, idag snöade det här.
Så lite varmt och mulet och läsa bok verkar ju helt ok.
Dom har inget "svenskställe" där man kan byta en bok, som hos Henrik?
Sköt om er och hälsa Martin!

Helena sa...

jo, nog ar det nog lite varmare har. Och inte sa mycket jobb och andra masten.
Det finns en "bokaffar" med en del svenska bocker, kanske kan jag byta nan av mina eller kopa nan ny dar. Men martin hittade en till bok i sina gommor som jga kan lasa sa lange...