10 februari, 2009

Sjukdomar

Ja, vi var alltsa ute och partajade. Och fulla blev vi. Och bakfulla blev vi. Eller ja, for min del betydde det mest lite ont i huvudet och att jag antligen fick skita (forstoppning har ratt sedan magsjukan pa Gili Trawangan). For Martin blev det dock lite varre, han hade hog feber och ranneskita hela dagen. Lag och omkade sig och ville att jag skulle bestalla mat till rummet och allt. Klart jag gjorde, han lag ju och var sjuk.

Men igar fortsatte det, han var svag och diarreig och omklig. Sa vi misstankte att det var nog nagot varre an bara bakfylla anda. Martin kollade i Reseguiden vad det skulle kunna vara och kom fram till att han formodligen hade denguefeber, malaria och tyfus. Eller i alla fall nagot av det. Hm, nu tyckte jag allt att han tog i lite val mycket...
Och inatt ville han ha laxermedel for att han var forstoppad, den dar dierreiga denguefebern gick over ganska snabbt...

Mera sjukdomar. Det finns nagot som kallas AC-forkylning. Det ar helt enkelt forkylningar man far av att vara i AC-kyla och vara ute i varmen om vartannat. En san har jag fatt nu, ont i halsen och tappt i nasan. I trettio graders varme, man tycker ju att man borde slippa det har. Men icke. Nu har jag varit och kopt nasspray (och mera laxerande) hos Kemisten.

Annars gar tiden har alldeles for fort. Den liksom spurtar nu pa slutet kanns det som. Vi har betalat hotellet for resten av natterna och jag borjar inse att nu far jag ta tag i nat om jag vill ha nagot mer gjort. Jag planerar en arts&craftsresa over en dag. Aka runt med en egen taxi till de olika samhallena har i narheten och kolla pa tyg, krukmakerier, mera tyg, smide och lite annat. Far se om jag far med mig Martin pa det...

Bilderna later vanta pa sig lite till, det ar sa krangligt. Nar jag kommer hem skall jag ladda upp manga bilder, da ar det mycket enklare...

2 kommentarer:

elsa sa...

Det kan vara AIDS! Eller SARS! Det är nåt som går nu, har jag hört. Jag saknar dig förresten, din lägenhet är så tom utan dig och Kalo. Men växterna mår bra.
kram!

Helena sa...

formodligen nagot i den stilen... sars later bekant, det var nat vi at harom dan, det kanske var det. Sars-bullar tror jag...

Snart ar m in lagenhet full med 28 meter mera tyg, plus mig och kalo och lite annat skrap, sa hall ut!
Jag saknar ocksa dig. Skall bli roligt att traffas igen. Lite langre an bara en kvall...