06 februari, 2009

Isen bruten

Detta ar varan "gata". Ena anden av den ar bred nog for en bil, andra anden ar bara drygt en meter bred. Ni kan ju tanka er hur det gar nar bilarna skall in och ut...

Det har ju blast en del de senaste dagarna och darmed ar Kuta beach ratt grisig. Men jag har svart att tro att all denna skit kommit pa bara de senaste dagarna, det lag valdigt mycket skrap i sanden.

Den har lille kamraten lag tex dar pa stranden, alldeles ensam och dod.

Ja isen ar bruten pa flera fronter idag.

Forst brot jag solbrand-isen genom att ligga lite for lange i solen. Har faktiskt smort och varit duktig fram tills nu. Jag smorde mig idag ocksa men tydligen inte tillrackligt, sa nu lyser vissa av mina kroppsdelar lika roda som andra lyser vita. Och sa svider det lite.

Och sa har jag brutit shopping-isen. Var inne i en parlbijouteriaffar, som HMs krimskramsavdelning fast i storre format. Hylla efter hylla med halsband, armband och orhangen av parlor. Martin satte sig utanfor. Han var inte sa varst intresserad om man sager sa...

Forsokte ocksa hitta lite tyg, men det verkar mest finnas saronger. I tusen varianter. Jag vill ju hitta lite metervara, men det verkar svarare. Om det kniper far jag val kopa saronger och klippa sonder dom... men jag ska forsoka igen forst.
Dom har massa fin batik sag jag idag. Massa fula ocksa. Valdigt manga fula. Ni vet sana dar i glada pastelliga turistfarger, med stora blommor och faglar pa. Hu!

2 kommentarer:

averater sa...

Hej när precis var det du kom tillbaka och med vilket flyg? jag ska nämligen till åre imorgon så det hade varit bra att kolla upp det nu innan.

Ha det gott hur som hellst och sedan är du välkommen tillbaka hit till slasket!

Helena sa...

Hej tota. ehm, jag kommer pa kvallen den 16:e feb. Jag kommer fran Frankfurt och jag har for mig att det var 17:55.
Har inte exakt tid eller flightnummer i huvet men kan kolla upp det exakt och skicka ett sms...

Sa om det ar nan annan som vill komma och mota mig pa flygplatsen sa ar det fritt fram :)