18 februari, 2009

Jobb och Kalo

Kalo tuggar på något. Det verkar gött, fast jag är tveksam till om jag hade gillat det...





Första arbetsdagen efter semestern och det första man möts av är meddelande om krismöte i morgon. Det är tydligen så mycket tjäle i marken att det inte går att göra något och det lilla som går att göra är redan gjort. Så nu blir det kanske till att gå hemma ett tag. Inte mig emot, om inte det vore för ekonomin då...

Det var i alla fall ok att jobba. Jag märkte att det hunnit ljusna en del sedan jag åkte, det var ljust när jag kom till jobbet. Gött! Men kallt som attan var det. Och snöade lite... ja, det skall väl kännas att man är hemma igen.

Kalo har inte kräkts nåt mer och varit pigg och glad i dag. Och kanske är det så att han hostat lite mindre idag? Jag vill gärna tro det i alla fall. Vaknade av att han hostade i natt, men det känns som att det varit lite mindre idag än igår...
Han har i alla fall gått upp lite i vikt sedan jag åkte. Hans mage har varit bra och han har fått behålla näringen. Plus att pälsen hade växt ut en del sedan han tappade den av loppmedlet, så när jag först såg honom tyckte jag att han såg tjock ut. Skönt att det är nåt som är bra i alla fall. Nu kanske jag till och med kan minska på maten lite, jag vill ju inte att han skall bli överviktig. (Och få problem med hjärtat istället... alltid är det nåt)

2 kommentarer:

averater sa...

fint att läsa om kalo också, men när kommer balibilderna????

Helena sa...

det kommer tids nog. Men det blev ca 1100 bilder så det är ju lite att gå igenom...