30 juni, 2007

Lite om inget särskilt


Jaha, så var det helg igen. Inget planerat överhuvudtaget, faktiskt. Kändes lite konstigt att inte ha något alls i almanackan. Och M är hemma och jobbar och alla andra med. Kändes lite ensamt nästan. Så jag ringde R som faktiskt inte jobbade, och så skulle vi ta "några öl". Några öl, yeah right. Ojojoj...

Men jag har tagit mitt straff idag. Tur då att jag inte hade något annat planerat. Ikväll ska jag ta det lugnt, blogga lite, betala hyran och gå och lägga mig. Mmm. Ska bara få en nyckel av M först.
Hon och M åker till Frankrike i veckan och blir borta ett halvår, så vi ska ta deras post och kolla till lägenheten lite och så. Så roligt för dem att åka dit, men känns konstigt att inte ses på så länge. Som när pappa var borta i Kambodja. Känns overkligt att säga hejdå för så länge. Men rätt var det är har det gått ett halvår och så känns det som den naturligaste saken i världen att de är tillbaka. Som om ingenting hänt.

Inga kommentarer: