22 juni, 2007

Midsommarafton


Min favoritlögn är nog "ikväll ska jag gå och lägga mig tidigt". Jag säger det ofta och gör det sällan. Men igår! Igår gick jag och lade mig strax efter sju på kvällen och somnade på ett ögonblick och vaknade igen vid halv nio i morse. Tretton timmar i sträck, sååå skönt! Och idag har jag vandrat omkring och "pulat" med diverse småsaker. Plockat lite här, plockat lite där. Väldigt mysigt.
Ikväll väntar en midsommarfest av rang, trist bara med det tråkiga vädret. Har dock hört på omvägar att logen är städad och klar så det är nog ingen fara.

På tal om den långa natten. En lång natt är det klart att man hinner drömma en del. I två olika drömmar drömde jag om att jag låg i vatten i en grotta. I övrigt var de inte så lika, men just det var ju samma. Och känslan där i vattnet var ganska fin också. Det jag nu tänker är om detta är en undermedveten freudiansk önskan om att komma tillbaka till livmodern, varmt vatten och grottigt...

Inga kommentarer: