19 juni, 2007

Andra dagar


Vissa dagar går jag runt som i en dimma
Vissa dagar har förmågan att försvinna
Vissa dagar tar jag på de tyngsta skorna
och fyller dem med sten och vandrar runt i en ring
Vissa dagar är man ett med alla männskorna i parken.

Jo, det är så att jag gått och haft en låt på hjärnan hela dagen och jag kan inte komma på hur den nu gick på riktigt så det blev till att leta fram skivan och få det hela ur världen...


Vissa dagar tar jag på de sämsta skorna
fyller dem med sten och vandrar runt i en ring.
Dumma, fula jag får acceptera
att jag inte kan förvänta mig nånting.
Vissa dagar har en vana att försvinna,
men inte på nåt enkelt snabbt och skonsamt sätt.
Dessa dagar går jag runt som i en dimma
och tror att destruktiva dagar tänker rätt

Men ser du solen går upp och torkar bort din tår
för vackra dagar både kommer och går.
Allt känns så enkelt just då sen är det svårt att förstå
att himlen endast rasat på den platsen där du står


Det är en liten låt av Kolportörerna vars sångare gick på Helsjön med mig. Hm, jorå, småtrevligt. Musiken alltså. Sångaren också...

Inga kommentarer: