14 juni, 2007

Vi ska alla den vägen vandra...

Om jag hade haft lite mer kraft i arm och mod i barm hade jag imorse trampat ihjäl den lilla döende musen som låg och tittade på en cigarettfimp utanför cykelrummet. Istället tog jag det lilla kräket och lade det i en buske och stoppade om det med lite löv och tänkte Härlig Är Jorden för mig själv på cykeln på väg till jobbet. Undrade vad som fått den att ge upp hoppet om livet mitt på öppen gata någon gång i natt?

Sen tänkte jag inte mer på det.

Annat jag tänkt på är hur det gått för m med sina kläder på Drömma idag. Fick rycka in i går kväll och hjälpa till med produktionen och en liten snälla-helena-jag-har-paniiik-kaaan-inte-du-sy-lite-etiketter-nuuu? i eftermiddags innan hon stack i väg till vernissage och allt vad det var. Lycka till till m!

Inga kommentarer: