21 juni, 2007

Den långa dagen


Idag är årets längsta dag. Liksom varje andetag räknar ner den tid vi har kvar på jorden, blir nu nätterna ständigt kortare tills allt som återstår är vinterns bottenlösa mörker...


Vissa dagar är oändligt långa. Denna dagen ville aldrig ta slut, ändå var den en och en halv timma kortare än i vanliga fall, pga midsommarhelgen. Varje gång jag kollat på klockan tittar den tillbaka på mig med ett hånflin och säger "tja, en sådär fem minuter sen du kollade sist" Och på det viset har dagen krupit fram, men så tog den då äntligen slut och allt jag önskar just nu är att få sova...

Ni kan tänkas undra vad som föranlett en sådan här lång dag (förutom att vi bor långt norrut på klotet och därmed får ljusa långa sommardagar) Jo, ser ni, i går hade vi dragit ihop ett gäng från jobbet och gick på after work. Vilket var väldigt roligt. Väldigt väldigt roligt. Kanske lite för roligt om man nu tänker på dagen idag... Det hela slutade i min lägenhet vid tvåtiden med ett okänt antal intagna öl i kroppen. Ett, vad jag misstänker, mycket stort antal.
Nåja, roligt var det ju...

Inga kommentarer: