16 juni, 2007

Frågorna är många

Jag gissar att jag är "utmanad" så jag kör väl på. Jag har inget annat för mig än att skämmas ändå.

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"byarna där. Semester där ingick i rymdskeppares och rymdme-" (Universums öde av George Johansson)

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En stol... kul

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Sverige dansar och ler. Fast det förstås, det var väl inte på tv riktigt, men via mediet televisionsapparat...

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
23:45 men jag har inte fått mitt namn Klockan för inte. Fast denna gången var jag inte så fel. 23:59

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Martins dataspel och stoj från gatan. Det är ett intressant akustiskt fenomen som gör att man kan höra en nål falla på gatan. Vi bor ändå på femte vån.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Gick från bilen nere på gatan till dörren, på väg hem från en sprucken tidsplanering. Längre sammanhållna utomhusvistelsen var väl midsommarfirandet.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
http://mariaadahl.blogspot.com

8. Vad har du på dig?
De där kläderna jag inte visar mig i utanför dörren...

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Inte vad jag minns, jag minns bara att jag inte kunde somna om i morse vid åttatiden.

10. När skrattade du senast?
Det måste varit till Sverige dansar och ler...

Varje gång jag tänker på sms:et från syster e inatt. "Hej. Jag har köpt en kattunge till dig. Puss" Har fortf inte fått tag på henne för att få veta vad hon menade...

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Fula tapeter med grönsaker på, hål, lite tavlor och några knappnålar.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Det skulle väl vara musen som valde att stirra in i en cigarettfimp som det sista den gjorde här i livet.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Det finns väldigt många varianter av fyll-i-svar-på-olika-frågor-för-att-fylla-ut-din-blogg-grejer. Vet inte riktigt vad jag ska tycka, är ju kul att fylla i men osäker på om det är så roligt att läsa. Men nu blev jag ju utmanad så då fick jag en anledning att göra det. (Det är bara för din skull det här, Maria. Om nån tycker det är tråkigt så skyller jag på dig... )

14. Vilken var den senaste film du såg?
Räknas Sverige dansar och ler som en film?

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Jag skulle ge dem till E, han verkar behöva lite extra...

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag tror inte folk känner till att jag har en hemlig blogg också. Det är nog inte så många som vet att jag bloggar överhuvudtaget...

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, skulle det vara?
Jag skulle ta bort avfuktaren från vårt sovrum! Jag hatar den fortfarande!
Eller skulle jag förändra min tidsoptimism.
Eller skulle jag göra mig själv lite snällare...

Eller ta tag i något stort världsproblem... Rädda världen, typ.

18. Tycker du om att dansa?
Fuldans, ok. Med en kille som kan föra, gärna. Disco, nätack. Rörelsegestaltning, o ja.

19. George Bush?
Jåtsch buschchshshchhc!

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Ocke, Nutta och Pillerill... valfritt kön på den siste.

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Några veckor på semester eller så, men annars inte. Jag gillar ju hemma.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Kom.

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
George Bush plus tre till.

Ä, nu ska jag stoppa ner mig själv i sängen och sova tills jag väcks av vad det nu kan tänkas bli...

1 kommentar:

elsa sa...

Jag menade mest att jag har köpt en kattunge till dig. den är svart och vit. hejs