24 juni, 2007

Magknip i midsommartid


Jo, jag gillar landet. Och jag gillar TT och hans familj. Han och grannpojken firade dubbel 25-årsdag kombinerat med midsommarfest och det var en fest som hette duga! Ungefär 70 personer kom och åt och drack i glada vänner lag. (TT och hansa däga på bilden)
Den förste som mötte mig på parkeringen var pappa TT som hälsade med "är det inte pianotjejen som kommer" (han hade uppenbarligen glömt vad jag hette, men jag hade glömt hans namn också så det tar jag inte illa upp för) och så fick jag en kram. Goa! Senare på kvällen mötte jag även mamma TT som kramar om mig också. Goa hon! (Hon kom tom ihåg vad jag heter). Kommer så in på logen och möter massor gamla kompisar som jag inte träffat sedan urminnes tider. Goa! Sen är det sill och täter and all that shit. Under maten går även TT och grannpojkens pappor runt och bjuder på snaps, det är inte alla pappor som skulle vilja, eller ens få, vara med på fest. Men ja, här är det annorlunda.
Kvällen är väldigt trevlig, alla saker som bör ingå på en midsommarfest på landet är med. Leka lekar, dans på logen, jordgubbar och glass, osv. De hade ställt upp en höskrinda som scen där vem som ville fick spela och det var det många som ville. Till långt in på natta. Långt. TT och grannpojken spelade fiol kompade av sina pappor på bas och piano plus en till på trummor. Försökte förgäves lära en ung man dansa schottis. Gick sådär.

Dock strulade min mage till det för mig långt innan natten var ung. Den började säga till nån gång efter maten, men jag tänkte att asch det går över. Men nä då, vid tolv hade jag rätt så ont, så det förtroliga samtalet med V (som vi avslutade midsommar för två år sedan) fick föras sittandes i dikesrenen istället för gående längs vägen. Vid halv ett kunde jag med nöd och näppe gå tillbaka till festen och kände att det kommer nog inte bli så mycket bättre så jag fick vackert gå och lägga mig. Sen låg jag och kved från ett till strax innan två nåt, innan jag somnade och vaknade sen bara några gånger av magknipet.
Morgonen efter var det borta som tur var. Och dessutom hade jag ju inte druckit så mycket på kvällen pga magknipet så jag var ganska fräsch faktiskt. Fick hjälpa till med förberedelserna inför kvällen kalas för släkten. På ungefär 70 pers till! Dom är ju galna, två stora kalas, två dagar i rad. Goa!


Undrar ibland om det är så kul att läsa min blogg. Känns som att jag ibland skriver saker här som jag vill berätta men som jag vet att inte så många andra skulle tycka var intressanta. Därför skriver jag dem för här behöver jag inte få något tillbaka när jag berättar, jag berättar ändå. Ha! Men det är ju faktiskt frivilligt att läsa.

Med tanke på det myckna kommenterandet kanske det inte är så kul ändå...

4 kommentarer:

elsa sa...

äh, som jag sa, jag läser varje dag.. kommentarer liksom bah döh! va!

Helena sa...

åmen å, de e jöh rolitt att få dem jöh! liksom bah kul att nån seeeer jöh.

Arne sa...

Servera snapsar är väl ok, men man kanske inte får lov, någon kanske är rädd för att bli blind...

Helena sa...

Det finns många saker man inte får. Som man gör ändå... mohaha. utan att bli blind...