11 juni, 2007

helg och så...

Testade något som kallas Rebusrally i helgen. Något som glada studenter hittat på, vilket går ut på att man är lag om fem och skall ta sig per bil runt en bana genom att lösa svåra ordrebusar. Dessutom skall man spana efter bokstäver längs vägen och dessutom pricka in bilder som man fått. Plus lite annat knep och knåp. Vi stannade aldrig till kvällen då resultaten kom upp så vi vet inte hur det gick för oss. Men vi var väldigt nöjda och väldigt trötta när vi kom i mål.

Detta spektakel började klockan 8 på morgonen så någon vidare sovmorgon fick jag inte, däremot i söndags. Mmmm, gött att sova! Åkte hem över helgen och piffade upp syster b som skulle på bal. Det var väldigt roligt och hon blev jättefin om jag får säga det själv. (Det är ju lätt att göra någon fin när grunden är bra i sig.) Bilder kanske kommer senare...

Så var det måndag morgon igen och jobbet kallade. Tjo! Ut i solen och sliiit!

Nu ska jag rita mönster till MÅs bröllopsklänning, det har hamnat lite på efterkälken i röran. Skall bli väldigt roligt att sy den, men lite jobbigt, vill ju att hon ska bli nöjd, det är ju en viktig dag för henne. Men hon brukar inte var så gnällig av sig så jag tror det blir mest roligt. Bara roligt.

2 kommentarer:

Maria Ådahl sa...

Hej! Jag tror den blir jättefin :) Pratade för övrigt med en viss organiserare av nämda tävling, MJ, som sa att du och dina rebuskumpaner hade gjort en enastående tävlingsinsats.

Helena sa...

Kul, har inte hört nåt själv men det kändes ju som att vi gjorde vårt yppersta och det måste ju resultera i nåt. Vi hade ju fördelar geografiskt också...