07 juni, 2007

Det känns bekant...

I veckan dök det upp en ny namnskylt på en av dörrarna i korridoren (det sura paret med de trevliga hundarna har flyttat ut), jag tyckte att namnet kändes lite bekant men kunde inte placera det riktigt.

Idag när jag kommer hem stoppar jag in en maskin "för det hinner jag nog innan den som har tvättiden kommer".

Jag börjar laga mat. Sätter riset på sexan och stekpannan på full fräs, för jag ska strax steka löken som jag hackar. Det ringer på dörren så jag stänger av riset "det vore ju dumt om det kokade över" men stekpannan låter jag ju vara på "jag ska ju bara öppna för grannen som vill låna tändstickor eller nåt och det är ju bra om den blir varm till att steka i"
-Hej, jag skulle vilja tvätta, säger den något bekante grannen, men jag kan inte riktigt placera honom.
-Oj, förlåt.
Har naturligtvis glömt min tvätt...

På väg bort mot tvättstugan frågar den något bekante grannen:
-Trivs ni bra i lägenheten?
Hm, jovisst, konstig fråga...eh...
-Jo visst, fast det är ju fuktsanering i ena rummet så det är ju lite jobbigt förstås...
-Ja det var ju vi som bodde där innan.
Ahaaaaaa! Det var därför han var så bekant! Och namnet på dörren! '
-Då var det dig jag pratade med?
-Jo
Pinsamt. Men jo, jo vi trivs bra och bla bla, fuktsanering och det ena med det andra...
Går så och tar min tvätt och stoppar in den i torktumlaren och sätter på den och hänger upp jeansen i torkskåpet.

Har ni glömt det? Det som jag kom på nu? Spisen! Skiiiit! Språngmarsch tillbaka, det luktar lite bränd stekpanna (går det?) och jag får fatt i grytlapparna och får av den av plattan. Det hände inget denna gången, puh.

Kommer iaf ihåg att hämta min tvätt när torktumlaren är klar men kommer på när jag tar jeansen att jag glömde visst att s ä t t a p å torkskåpet också.

Jaja, jag fick en trevlig pratstund med min nya/gamla granne iaf...

Inga kommentarer: