24 juni, 2007

Brahe tea party


Ajajaj. Nu har jag druckit kinesiskt te igen!

Firade brorsans födelsedag idag hemma hos honom. Massa godgod mat och, hrm, vin. (Men bara lite. Faktiskt) Och en tur upp på Ramberget. I can see my house from there! Aow så trevligt. Brorn med kompis kom dessutom och hälsade på igår kväll, lite spontant så där, med lite melon och nötter och annat gottigt. Kul med påhitt! Jag vann dessutom hälften av alla gånger vi spelade. Två gånger...

Nu skulle jag prova en grej på MÅ. Jättefort bara. Vill du inte ha lite te en stund då? Jo tack, absolut, jag har inget annat för mig ändå. Det är ju bara det att det där kinesiska téet, det ska man passa sig för. Man dricker det i små små koppar, kanske två tre cl, och jättemånga. Så man har ingen koll på hur mycket man dricker. (De dricker ölet likadant. Lissfarligt!) En gång var jag över och drack "lite" te. Jag somnade inte på hela natten. Lissfarligt. Men nu blev jag lovad att det skulle vara ett svagt te. Wi fåla se allsom natta löper...

2 kommentarer:

Helena sa...

Jag somnade ändå... fast jag gick och lade mig alldeles för sent, men det är ju mitt eget fel...

Maria Ådahl sa...

Å, det var ju skönt att höra. Fick ju alldeles dåligt samvete ju...