16 maj, 2009

Lördag

Det var fint väder och jag låg och sov. Kalo låg inte och sov utan ville ut och kissa. Dumma Kalo, men han var så jobbig så det var svårt att sova vidare så jag gick upp.

Har idag bekantat mig ytterligare med Hisingens vägar och shoppingkvarter. IKEA, Hornbach, Gårda Johan och Huveröds. Det blev golv, hundmat och lite av varje. Jag var på väg att köpa konstgräs (riktigt konstgräs, inte grön heltäckningsmatta) men det var svinaktigt dyrt så det blev en vacker ekparkett av PVC istället.
Och i den brist på snygga balkonglådor det råder i Sverige idag så köpte jag mig en stång och tänkte att det blir amplar för hela slanten istället. Eller nåt.

Nu har jag, istället för att supa i slottskogen tillsammans med sextiotusen löpare, städat min balkong (den var alggrön och smutsgrå, nu är den vit och svart) och lagt parkett. Fint blev det. Plus att jag har petat och grejat med lite av varje i min lägenhet utan att det hänt egentligen någonting.

Och så har jag upptäckt att ibland tänker lite för kort. Tex tänker jag såhär: jag vill ha hyllor i mitt sovrum så att jag kan ha mina tyger där. Åh, här på IKEA finns det hyllor, jag köper två. Jag kommer hem och naturligtvis är de för breda och går framför fönstret. Bajs, men jag ställer dem på ett annat sätt, inte lika bra som tänkt men ändå...
Exempel 2: Jag vill ha en spisfläkt. Åh, här på IKEA finns en billig och bra, den tar jag. Spisen ser ut som en standard så det måste ju passa. Jag kommer hem och visst, spisen är standard. Men det finns ju inget som säger att skåpen ovanför spisen är det, och naturligtvis är de inte det. De är standard minus några centimeter. Bajs. Jag får lämna tillbaka fläkten och köpa en annan...

Jaja, ikväll blir det fest på Stureplan (aka Elisabets balkong) med pina colada och sture. Osv.

Inga kommentarer: