11 maj, 2009

Balkonglådevärk

Idag har jag haft en latent huvudvärk farligt nära att utvecklas, hela dagen. Jag har druckit när det varit sol och tänkt på ergonomi och sånt, men den har legat där ändå. Det är som att ha huvudvärk utan själva värken. ögonen känns svullna, jag vill gå in i ett mörkt rum och lägga mig ner på en extremt ergonomisk kudde med en hand på pannan.

Så när jag kom hem åt jag alvedon tills jag blev mätt och åt lite och tog därefter ett långt härligt bad. Huvudvärken som inte fanns har släppt, men jag vill fortfarande gå och lägga mig. Jag tror jag skall göra det nu, hon är ju ändå halv nio.

För övrigt ska jag designa en kollektion balkonglådor. Alla, alla, verkligen alla jag hittat har varit fula. Om inte fula så i alla fall inte snygga. Snarare anskrämliga. Jag köpte i alla fall en ful, svart plastig sak för femtio spänn (man kunde köpt en fulful sak för en sisådär trehundra också, men jag valde den billiga.) Näe, bättring på balkonglådemarknaden, here I come!

3 kommentarer:

Maria Ådahl sa...

Nu har du ju redan inhandlat en balkonglåda men annars hade jag kunnat tipsa om balkonglådorna på Indiska. Jag ville så gärna ha en av dem men jag tror inte att man kan hänga ut dem genom fönstret.

Helena sa...

Menar du den trådiga varianten för tvåhundranånting kronor? (internet) Den var fin men alldeles för dyr, jag är ute efter billighet också... men jag har en idé om en bräda att ställa växterna på. Eller en hylla kanske?

Maria Ådahl sa...

ja, den menade jag. Svindyr, jag vet. Tänkte nu när du ändå har spenderarbyxorna på så...