12 maj, 2009

Ge mig betalt!

Jag gör ett väldigt bra jobb och borde få betalt för det, är det inte så?
Det är nämligen så att jag nu i lågkonjunkturen spenderar min pengar för att få fart på ekonomin igen, det borde ju belönas. För det är endast därför jag spenderar mina pengar, för ekonomin. Och då tänker jag inte på min egen ekonomi, det är alla andras ekonomi jag tänker på, storsint som jag är.

I helgen var jag på IKEA och handlade en massa, igår köpte jag som bekant en ful balkonglåda och idag köpte jag växter att fylla den med. Kryddväxter, mmm. Rosmarin, oregano, gräslök, timjan, basilika, citronmeliss och koriander! Koriander är nog min favorit, det luktar så gott. Det och basilika.

Ojoj, nu måste jag gå och lägga mig, klockan är nio, i morn ska jag jobba över. Blah.

Inga kommentarer: