07 maj, 2009

Hjälp!

Shit alltså, jag blir typ inte klok liksom på det hära möblerandet. Alltså shit liksom.

Jag har ritat och rutat ett förslag här ovan. Sådär fint, särskilt pianot, men kan ni inte ge lite tips och så. Jag blir inte riktigt nöjd hur jag än gör...

Det viktigaste som skall in är ju soffan med bord och det stora bordet och pianot. Det finns också en billyhylla (80 x 30 cm) och en blå kista (100 x 50 cm), men jag funderar på att ha dem i sovrummet. I alla fall kistan. Varje liten ruta på skissen är 10 cm...

Jag kan inte komma på hur jag skall få det bra. Jag vill inte att det ska bli trångt genom att ställa saker mitt i rummet (jag vill ju njuta av utrymmet så länge det går), jag vill att det ska vara ljust, alltså inte ställa för mycket för fönstret eller balkongdörren. Jag vill inte att det ska se tomt eller knasigt ut, jag vill inte ha konstiga ytor "över". Bah. Hjälp mig snela.

1 kommentar:

jojo sa...

hejhej, jag som älskar att möblera om ( är tyvärr gift med en som hatar de hehe)kan du inte ta ett kort istäållet, man får mycke bättre koll då men kanske bordet vid fönstret? pianot får inte plats där vid pilen ? och en billy hylla vid lilla väggen vid köksingången?.. ha de bra!