20 maj, 2009

Långhelg och champange


Så var det långhelg. Åh så otroligt underbart fantastiskt skönt. Jag har varit trött och less det senaste, haft svårt att gå och lägga mig, svårt att somna vissa kvällar och inte orkat. Bläbläblä. Röran i min lägenhet tar musten ur mig, jag vill bara få det klart och fint. Men det är så många saker, så många saker! Och så mycket jag skulle vilja göra och fixa och greja, så jag vet inte vart jag skall börja...

Saker som jag vill/behöver göra:

-Klä om soffan/skaffa en ny. Jag har aldrig gillat färgen och jag gör det fortfarande inte och kommer förmodligen inte ändra mig. Antingen får den kläs om (kostnad eller jobb) eller så får jag helt enkelt skaffa en ny (kostnad eller jobb). Kanske härifrån?

-Gör i ordning mina tyger. Jag har som sagt införskaffat (för breda) hyllor från IKEA just för förvaring av mina tyger och ny är de målade och ihopskruvade, och tygerna står i oändligt många bananlådor och väntar på att sorteras och stuvas in i hyllorna. Puh... (jobb)

-Balkongen... tex införskaffa nån slags hylla. Jag har en idé som borde funka, men det skall ju inhandlas saker till det också (kostnad och jobb) och så skall det oljas och grejas...
Och så vill jag ha någon sorts hängande korg liknande den på bilden, tänkte att det kunde funka till växter. (Om ni ser en sådan, ring mig eller slå till och köp den! Jag betalar!) Och så några små hängande lyktor...

-Badrummet... en hylla tänkte jag. (kostnad och jobb)

-Köket. också en hylla (kostnad och jobb) Plus att jag vill ha ett eluttag i ett skåp så att jag kan stoppa in micron där (snälla pappa?) Och så behöver jag en köksfläkt! Jag vill kunna steka bacon utan att få fettprickar i hela lägenheten.

... mm det var väl det. Som jag kommer på nu. Tusen saker till också... gardiner, tavlor och allt annat...

I morn skall jag i alla fall träna agility utan den jobbiga tanten med den fluffiga hundens närvaro. Jag och ett par till tänkte hyra hallen och tjuvträna lite... Kul för mig och Kalo.
Och snart kommer Joa och så skall vi dricka champange och äta jordgubbar för att fira att vi blivit av med vårat distrikt, och det med äran i behåll. Årets första jordgubbar, mumma!

Och bilder dröjer lite till... orkar inte tjafsa med kameran.

Inga kommentarer: