05 maj, 2009

Kortedala.

Nu har jag flyttat. Lämnat Sandarna för Kortedala. Lämnat en etta för en tvåa som är större, billigare och har balkong. Najs!

Tusen tack till alla goa som hjälpte mig med flytten! Jag tänkte på det hela dagen, hur jobbigt det hade varit om jag inte hade haft en sån massa snälla vänner och familjemedlemmar.
Tack för lån av flyttkartonger, tack för bärhjälp, för fikafixande, för bilfixande, för den tidigaste lördagslunchen ever, för städhjälp och för tålamod med mig och alla mina saker...

Än så länge känns det som världens största lägenhet och jag gillar den redan mycket. Jag har ett badkar som jag invigt idag, jag har sovrum, vardagsrum och kök, alla rymliga. Jag har fina skåp från femtiotalet (det kommer nog bilder snart) och en smutsig balkong. Men snart har jag nog fyllt även denna lägenheten med nya saker, men jag hoppas att jag får njuta av utrymmet ett litet tag i alla fall...

Inga kommentarer: