09 maj, 2009

IKEA och bad

Wieee! Snart kommer syster e på besök. Det får väl räknas som mitt första besök efter flytten, om man inte räknar med när mor och g kom och knödde in mitt bord i röran. Men jag räknar det mer som flyttning.

Hon skall hjälpa mig med möblering hade jag tänkt och så skall vi åka till IKEA eller ÖB eller Rusta eller allihop. Jag vill ha så många nya saker, hyllor, utemöbler, stolar, gardinstång, trätrall, osv osv osv... Det skall bli så fint här! Men den där möbleringen alltså...

Jag har en ny antistress-idé. Jag har ofta många nya idéer och de allra flesta går i graven innan de ens prövats men denna kanske skulle vara bra. Jag tog ett bad igår kväll, det var jag värd efter att ha jobbat ute i konstant regn i åtta timmar, tyckte jag. Tänkte också att jag skulle lyxa till det lite extra med levande ljus och rökelse (det luktar lite svett och gammal människa i lägenheten).
Åh, så mysigt jag hade det!!!!!!!!!! eller ja, sedan blev jag lite rastlös och tänkte att jag skulle gå upp och... eh... göra nåt. Och Kalo satt utanför badkaret och grymtade om "orättvist" och "hellre promenera". Men nä, skit i honom, tänkte jag och så bestämde jag mig att ligga kvar tills rökelsen brunnit ut. Kalo gick naturligtvis och lade sig på mina kläder efter en stund och jag hade det lugnt och skönt och gjorde just ingenting i fyrtiofem minuter!
Och min nya fina idé är nu att då och då ta ett långt bad och göra ingenting för att slappna av ordentligt. Man måste ju inte vara så himla produktiv och duktig och gööööööra något hela tiden.

Vi får väl se hur ofta det blir, men det är nog en god tanke i alla fall.

Hej hej, nu får systern komma snart.

Inga kommentarer: