02 mars, 2009

Weeeee!

Du som läser det här är hjärtligt välkommen att hjälpa mig flytta till Kortedala den 1:e maj.

Det ringde ett nummer jag inte kände igen och i andra ändan hördes Barbro på Bostadsbolaget, med en ganska släpig och gnällig röst. Nu har jag gjort nåt fel, tänkte jag. Det lät som en sån där röst som ringer för att meddela att jag tyvärr inte har fyllt i någon viss uppgift på rätt sätt och därför måste börja om i bostadskön. Men nejdå, "vill du ha den så får du den" Oh, ja tack.

Så nu skall jag flytta till Gregorianska gatan i Kortedala, till en lägenhet som är större och billigare än den här, som har balkong och franskt fönster (vad nu det ska vara bra för), nära till skogen och en trevlig fastighetsskötare. Jag kommer få närmare till jobbet (om jag nu får vara kvar). Och plats! plats! plats!

7 kommentarer:

Maria Ådahl sa...

Stort grattis!! Har jag möjlighet kan jag hjälpa att flytta. Kram

Anonym sa...

Grattis då! Är jag ledig så hjälper jag förstås till.

Anonym sa...

Ehh... Det var alltså jag som sa det förra... Martin alltså ...

averater sa...

Grattis! Klart jag hjälper till om jag inte har något annat superduperviktigt då (för det har jag ju jätteofta!).

Helena sa...

Tack alla! Det känns gött med eget kontrakt äntligen.
Och jag kommer säkerligen höra av mig angående flytthjälp ;)

bodils memoarer sa...

jag kommer inte och hjälper dig. men jag kan komma senare och fika där. det är väl iaf något ;)

Helena sa...

du är så välkommen på fika så! även om du inte hjälper till =)