10 mars, 2009

Arbetslös/arbetsfri/arbetssökande/arbetssörjande

Igår fick jag veta att jag kan börja jobba igen på måndag. Gött, jag började känna hur slappheten föll över mig. Jag trivs väldigt väl med att vara hemma och greja, men när det blev så länge och på obestämd framtid så förslappades jag. Jag kan tänka mig frustrationen över att behöva gå hemma länge, flera månader, år... Men så fick jag ju veta att jag skulle börja på måndag igen och då fick jag fart igen. Jag har diskat, tvättat, städat, tränat, bakat bröd, ojojoj... Man behöver en liten deadline ibland.

Men så fick jag idag veta att jag kan börja redan i morn. Jajjemän. Men nu såhär på kvällen känns det mindre lockande. Och jag vet att i morgon bitti kommer det kännas ännu mindre lockande. Inte lockande alls skulle jag tro. Och lite bajs känns det att det är ju nu säsongen börjar. Heltid, åtta timmar om dagen ända fram till hösten. Kryp längs armarna. Det där med lediga fredagar ser ut om en lockande tanke nu...

Hösten ja. Jag funderar på att plugga nåt till hösten. I år och förra året har jag ju kunnat jobba en del på vintern, men nu har dom blivit av med en del områden och lågkonjunktur och det, så jag är en aning bekymrad över nästa vinter. Men det är så jobbigt att ansöka ju. Arbetsprover och shit. Modedesign på Högskolan i Borås har jag dömt ut iaf, det krävs minst en heltidstjänst eller någon med ADHD och överenergi för att söka dit. Dalsland kanske? Nu har jag ju ingen som håller mig kvar i Göteborg längre. Eller något annat... blah

Lite detaljbilder från Fresh Fish och modevernissagen i lördags.











Inga kommentarer: