26 mars, 2009

Vårkänslor

Vårsinnena är i full gång. Jag tror att jag kan känna att det är vår på gång med alla mina fem sinnen. Men visst är det kallt och tjäle i backen, men våren skriker igenom allt det där.

Jag ser krokusar och snödroppar lite varstans. Dessa fantastiska blommor som slåss mot vintertröttheten varje vår. Heja dom!

Jag hör fler fåglar än tidigare. De säger också att det är vår.

Jag känner hur kinderna blossar fortfarande i kväll efter en dag i solen. Den tar! den tar! Det är sol på gång!

Jag smakade på en lönnkvist idag. Det smakade sött, men lite träigt. Saven bara väntar på att få tryckas ut i knopparna och göra löööööv.


Jag känner lukten av hud som fått sol på min krage. Den där soliga doften, som man något artificiell kan känna i solariet. Men nu är det på riktigt!

Inga kommentarer: