06 mars, 2009

Färdig!


Så har jag sytt ett plagg till. Det var inte riktigt samma svårighetsgrad som kappan Inger så det gick lite snabbare. Mycket snabbare. Men så värmer den nog inte lika bra. Gunilla heter hon och det kommer väl bilder här så småning om. Känns gött att ha färdigställt något igen. Jag skall nog bara göra superenkla kläder så att jag får färdigt saker oftare =)

I somras hade jag en väldigt blond period. Eller ja, det började redan julen innan, för drygt ett år sedan, då jag impulsblonderade mig. Sedan blonderade jag mig i lite olika omgångar med mer eller mindre lyckat resultat. Det var en rolig grej att vara lite blondare än vanligt. Men så skulle jag ju på bröllop i slutet av sommaren och tyckte att nu får man ju minsann vara fin på riktigt, så jag blonderade mig på salong och blev blek som en snögubbe i håret. Och fick då också veta att om man skall vara blondin så ska man hålla på med silverschampoo och grejer, så jag köpte mig en flaska. Dyrt som attan men så hiiiimla bra det skulle vara, tar bort alla gula nyanser!

Nu är jag inte blekt längre, eller ja, blond är jag, men jag har inte tänkt satsa på silverblond nåt mer. Så nu finns det en knappt ny och full flaska med apdyrt silverschampoo till någon som vill ha. Känns onödigt att slänga, när det nu var så dyrt.

2 kommentarer:

bodils memoarer sa...

jag ska blondera mig idag. jag kan testa den när jag kommer om bara jättesnart. pyssledags igen kanske, eller öldags?

Helena sa...

Du får gääääärna testa! Hemskt gärna pyssel eller öl, eller varför inte både och?