18 mars, 2009

Vårtecken

Det har blivit vår. Jag är säker på det av flera anledningar:

Ett. Det är inte beckmörkt när jag vaknar på mornarna längre.
Två. Jag blev bländad av solen när jag åkte till jobbet i morse.
Tre. Dom har sopat bort väggrus.
Fyra. Snödroppar och sånt...
Fem. Vi har börjat med vårarbete på jobbet.
Till exempel...

Men ändå så känns det som att det kommer komma en köld- och snöknäpp till innan det blir vår på riktigt. Men det får man väl inte hoppas på...

För övrigt så är den däringa skogen som jag gjort så mycket klick-reklam för räddad. Pengarna räckte, tillsammans med pengar från Ale kommun och några fler. Gött!
Och på tal om den däringa skogen, så verkar det som att ni tror att min mat är hemsk, eller mitt sällskap. Eller både och. Det var i alla fall inte många (=en) som räknade länkarna i inlägget och var med och tävlade. Så Grattis Daniel, du får kanske en rådjursmiddag eller nåt. (Nåt hemskt gott i alla fall.)

Nu ska jag gå och träna något annat än kratta- och rensamusklerna. Hu!

Inga kommentarer: