24 mars, 2009

Jympaaaaah! (och träd)


Trädläraren visade dessa söta små hasselblommor för mig, jag ryckte genast upp kameran. De små, små rosa blommorna är honblommor och hängena är hanblommor.

Det är bra att träna, det har jag alltid sagt. Jag är en av de största förespråkarna för träning, det har jag alltid varit. Jag var nog till och med en pionjär när det kommer till träning och hälsa. Folk har länge vänt sig till mig för att få råd och tips när det gäller träning och jag ställer ju gärna upp med min kunskap. Jag vill ju inte påstå att jag sitter inne med alla svar och som jag alltid brukar säga: träning är ju individuellt, allt kan inte passa alla.

Eller vänta lite nu... nu ordbajsade jag visst på mig. Jag har visst inte alltid förespråkat träning, jag har tidigare gjort allt för att slippa svettas, jag är ingen pionjär och jag tror aldrig någon har frågat mig om några råd eller tips. Men i alla fall. Jag har tränat nu och det kändes väldigt bra, det är jobbigt innan, man vill inte gå dit, det är kallt, man fryser, salen är kall, man är stel i armar och ben... Men så sakteliga kommer man igång, mjukar upp sin frusna, stela kropp och koooommmmerrrr igååååång! Och är det en bra dag så studsar jag, det är nog mitt tecken på endorfinrus, det känns som att jag skulle kunna studsa i evighet. Idag var en sån dag.

Nu komme det lite bilder från våran dag med ett gammalt äppleträd:


Så här såg det ut när vi precis hade börjat...

...och så här när vi var klara. Kanske inte så jättestor skillnad vid första ögonkastet.

Det kan ha berott på att Tommy bara klippte små, små kvistar i mitten på trädet.

Det duger ju inte, tänker Seppo. Pär bara skrattar...

Men Tommy fortsätter envist med sina små kvistar.

Näe, nu får det vara nog säger Seppo och klipper en fet gren.

Seppo nöjd.

Kjell nöjd.

Hela kursen nöjd. Det blir nog en bra beskärare av Seppo.

Inga kommentarer: