13 april, 2008

Sicken dag 2

Kalo är lite rädd för den store Noch, men vi tränar på det. Så nu vill Kalo inget annat än att springa fram till Noch (för då får han ju godis) så länge Noch inte vill leka vill säga.

Ja, alltså, det är ju inte det att jag förväntar mig att jag ska vara tokenergisk på helgerna och göra jättemycket saker eller så. Idag har jag varit ute och gått i Sjöbergen och bakat bröd, det är inte illa, men det är liksom att jag är så seg och trött hela dagen. Jovisst tog jag bilen till Martin igår och var väl hemma vid ett. Men så råkade jag på Noch och Linn och blev kvar ute till kanske två och sen fastnade jag vid datorn och så, och så blev klockan tre. Så typiskt, jag som ville gå och lägga mig tidigt.

Läste i fredagens Metro att det är livsfarligt att blogga, man kan stressa sig till döds. Mmm, just det. Jag bloggar väl en del, men jag kan ju inte säga att jag känner mig särskilt stressad över det. Då är det ju värre med alla bloggar jag läser, och listan över dem har vuxit sig ganska lång, alltid är det någon som har postat något nytt. Så var det till exempel i natt, skulle bara kolla... Och så blev jag sittande ett bra tag. Istället för att gå och lägga sig och läsa inläggen dagen efter.

Nu ska jag i alla fall gå och lägga mig strax, jag har läst alla nya inlägg så nu finns inget som hindrar. Men. Så är det alltid och så kommer det säkert bli i natt också. När jag går och lägger mig lite extra tidigt sover jag istället dåligt. Vaknar ofta och blä. Vi får väl se hur utvilad jag är i morgon då.

Fotot har Linn tagit, men det är upplagt på Facebook så då äääääger Facebook det (det är så löjligt med en dels rädsla för det ääääägande Facebook). I vilket fall har jag snott det, även om jag föredrar att säga att jag snott det från Linn. Hon jobbar för övrigt som illustratör, kolla hennes bilder på hennes hemsida.

Inga kommentarer: