28 april, 2008

ops jag glömde


Jo, jag gick ut och där fanns det både hundar och mattar. Det är inte så vanligt med hussar faktiskt, mest är det mattar som går till backen. Men det är klart, det blir väl en del tjejigt snack och då kanske de känner sig utanför, vad vet jag. Kalo fick lekt en massa, inga skrämmande hundar till en början. Och harn gjorde något han aldrig gjort förut, han sade till en hund på skarpen. Han har blivit lite sur innan, på Dina som är som hans bästis, men hon blir lite jobbig ibland och då blir han sur. Men nu var han riktigt arg. Reste ragg och morrade och sade till. Han som brukar vara den som ligger på rygg och krälar med svansen mellan benen. Men han börjar väl bli lite vuxen...

Och där ute blev vi kvar ett bra tag, tills Kalo ivrigt skulle pussa mig och missade lite och träffade näsan istället för munnen. Och en hundnos är inte alltid så mjuk så jag fick näsblod och fick gå in och det var väl bra, det är ju dags att gå och lägga sig.

Och jo, jag glömde säga att jag faktiskt städade toaletten också. Och vattnade blommorna och beskar vissa av dem. Vattnade bland annat min nyinköpta hemtrevnad. "Men är inte det en sån som ska vattnas jämt?" undrade min bror när jag visade den. Jo, jag vet, och jag är väldigt stolt att den har överlevt hela två veckor än så länge. Mitt vattnande är annars ganska sporadiskt.

Nej nu får jag gå och lägga mig. Kalo vandrade omkring hela natten och letade efter sin filt (som hängde på tork) så jag fick inte en lugn stund. Dessutom drömde jag om inbrott, det bidrog kanske också till en lite orolig sömn. Inatt ska jag sova bättre. Planerar jag. We'll see...

Inga kommentarer: