07 april, 2008

Lust för det onödiga

Jag har haft en konstig lust för saker och ting på det senaste. Saker som jag verkligen borde göra å det snaraste, eller i alla fall borde göra, har jag ingen alls lust att göra. Som att fixa bilen som fortfarande låter som en HD och ser ut som skräp, den fixar ju inte sig själv. Eller tvätta, dödstråkigt. Eller laga mat, nu är alla frysta portioner slut men ändå lagar jag ingen ny mat.

Men det är inte det att jag inte gör något, jag gör massor saker istället. Saker som kanske inte har samma prioritet egentligen, men som är ja, lite roligare kanske. Som att sy, har sytt ett par shorts och har börjat rita mönster till en blus. Eller baka bröd. Det är ju iofs väldigt duktigt och nyttigt, men knappast behövligt. Framförallt är det ju inte nödvändigt att testa massa nya recept... men kul!

Jag har provat det här med baljväxter i. Provade både med kikärter och med kidneybönor. Det blev gott, jovisst, men enligt kommentarerna skulle det ju vara något alldeles särskilt, vilket inte jag tyckte. Men det kanske kan bero på att jästen var några månader gammal... Äsch, det jäste ju iaf. Nu håller jag på att testa ett nytt knådfritt bröd, (naturligtvis är jästen för gammal, men bara ett par veckor eller så) verkligen spännande. Det står iofs och jäser i tolv timmar, men knådas ska det i alla fall inte.

Så här fint ska mitt oknådiga bröd bli, vi får väl se. Jag har ju misslyckats förut om man säger så. Och det kanske kan vara bra, jag kanske börjar laga mat istället då.

2 kommentarer:

elsa sa...

mmm... bröd... det är gott det.

Helena sa...

det är det sannerligen!