03 april, 2008

Fel sida

Bergsjön klockan åtta i morse. Disigt och soligt


Liksom min syster vaknade jag på fel sida idag. Jag gick och lade mig tidigt igår, duktigt men vad har man för det. Sover dåligt istället. Vaknade på vanlig Helenamanér och trodde att det var morgon, satte mig upp och tvingade mig att vakna till. För att upptäcka att klockan bara var halv tolv. Doh. Somnade om för att bli väckt av Kalo vid femtiden. Döda.

Så skulle jag ta mig till jobbet då. Bilen är en skrutt redan, saknar ljuddämpare sedan en resa till Norge, låter som en Harley, ser ut som skrutt. Förardörren går inte att öppna sedan den frös fast i påskas och jag förmodligen drog lite hårt i handtaget. Så man får klättra in och öppna den inifrån istället, för det går. Så i morse när jag skulle slänga in väskan och Kalo, och öppna dörren från insidan, så går inte heller passagerardörren att öppna. Sur man blir. Den har låst sig och låspluppen går inte att dra upp. Sitter som berget.

Dagen var lång och tråkig, det var mycket skräp överallt och det tog aldrig slut. Sickna människor som slänger skräp överallt! Så när jag skulle hem, ja förardörren gick fortfarande inte att öppna utifrån, men låspluppen i passagerardörren satt hur löst som helst. Som om inget hade hänt. Sabla bil! Jaja, gick ut med Kalo i kväll och det var fortfarande ljus och lite lite varmt, det var bättre.

Kalo hade en hård arbetsdag i alla fall.

3 kommentarer:

Maria Ådahl sa...

Men hur kom du in i bilen på morgonen? Med konservöppnare?

kpx sa...

jag ska nog börja gå upp tidigt på morgonen också. det verkar fint. migrän (du kör den fortf va?) är inte att leka med, den gör som den vill och har alltid gjort

Helena sa...

maria: Nja, genom ena bakdörren. klättrade in och sträckte mig fram till förardörren för att öppna den...

kpx: det är fint ibland, men oftast inte så värst kul. Jo migrän lever än, lever och trilskas...