19 april, 2008

-Vänta lite, du har nåt i näsan...

Oj så tiden går. Jag har prioriterat sömnen framför datan i veckan, sömnen och människor jag tycker om. Det är underligt att man kan bli så pigg av att sova ordentligt. Eller inte alls. Jag gnäller ofta för att jag är så trött och Martin säger att jag borde söka hjälp för det, kolla vad det är för för fel på mig. Jag känner väl att jag inte kan söka efter andra fel innan jag testat att helt enkelt gå och lägga mig lite tidigare. För det är ju det som är det svåra, jag har ju oftast inte särskilt svårt att sova (om inte jag är orolig för att inte kunna sova) utan just för att gå och lägga mig.
Om jag skulle sova mer och leva ett sånt där sunt och bra liv och ändå vara trött, skulle jag kanske kunna söka hjälp för det, men ja, inte som det är nu. Och särskilt inte när jag känner att jag blir så mycket piggare av att sova lite mer.

Men visst har det varit en fin vecka! Varmt (i alla fall om man jobbar) och soligt nästan hela veckan. En lite kall vind dock, men solen! solen! Grillat och ätit glass.Vitsippor och lövbristning. Guldheden i solnedgången, Ramberget i eftermiddagssolen. Härliga vår.

Inga kommentarer: