12 april, 2008

Sicken dag




Jaha, nu står det här på en trave bananlådor. Elpianot. Det blev ett Yamaha P140, bra ljud i liten förpackning. Svart och träfärgat. Fint. Men det tillhörande stället i svart var tillfälligt slut, därav bananlådelösningen. Först stod det på strykbrädan, men den sviktade oroväckande. Dessutom brakade den ihop häromdagen, så jag litade inte riktigt på det.

Köpte även ett par hörlurar så att jag kan spela hela nätterna. Dem var jag dock inte riktigt lika nöjd med. Sitter inte så bra på huvudet tycker jag. Nja, säger jag. Kanske byter dem när jag nu ändå måste dit och köpa stället. (Vilket missförstånd det skulle kunna bli, jag ska alltså inte köpa hela musikaffären, bara ett pianoställ...)

Gårdagskvällen spenderades hos kompis M med ett par groggar. Jaha, nu blev hon sådär full igen, tänker ni. Men icke! Två groggar bara, det slår inte undan fötterna på mig inte. Men ändå blev dagen idag seg och trög. Jovisst har jag köpt ett piano, det gör man ju inte varje dag, men annars då? Trött och seg. Blä. Så jag är omiljövänlig och lat och tar bilen till Martin ikväll. För att där vara slapp och slö och se på film och äta frukt. Mycket mer än så blir det inte...

5 kommentarer:

elsa sa...

wow! ett piano! det var värst. jag gillar piano.
igår jag kanske var full när jag skrev inlägget i min blogg kanske. nu ska jag med äta frukt. jag kanske är lite full nu med kanske kanske. jonas hälsar. hejs.

Arne sa...

Kul att du kommit till skott...

Helena sa...

elsa: haha, fyllo. Du har nån kompis som gillar fina bröst i alla fall. Hälsa jonas

farärrar: Jepp, det är jättekul!

elsa sa...

vem gillar fina bröst?? vaaah!

Helena sa...

elsa: jo men det var nån som kom från din blogg till min blogg, och som sedan klickade på etiketten "fina bröst". så nån av dina läsare blev ju nyfiken i alla fall...