17 juli, 2007

Trist helgrapport


Jo, nu så har de sagt att de ska komma och hämta den där !%¤!)%&" avfuktaren på fredag. Jag tror det när jag ser det...

---

När jag går i rabatterna på jobbet brukar jag ibland, ganska ofta, tänka på vad jag skulle kunna skriva om på bloggen. Eller hur jag skulle kunna formulera mig. Men så kommer jag hem och då kan det var helt blankt, allt det fina jag hade tänkt skriva har liksom raderats ur historien och står ingenstans att finna. Därför blir det idag endast ett kort referat från helgen, ganska fantasilöst men, tja, något ska ni ju ha att läsa...

Inte för att helgen varit tråkig på något vis, mest att det känns trist med upprabblingar av vad man haft för sig. Några bloggar jag läst har urartat till att bli dagsrapporter. Trist. Nu ska jag också vara trist.

Fredagen spenderade jag hos och kinesen, blev bjuden på god mat och öl och glass (trots att det var fredag! skäms på mig. Äter nämligen bara sötsaker på lördagar. Vanligtvis. För det mesta i alla fall. Jag försöker. Jag har lite karaktär ibland, fråga KochP som jag åker med på jobbet... för det mesta, ja...)
Lördagen var en alldeles förträfflig dag. Hade inget alls för mig på dagen, gick runt och pulade med lite av varje, och sedan på kvällen var det fest med ett gäng från jobbet. Vi åt och bowlade och hade en väldigt rolig kväll. I varje fall hade jag det. Det är kul när man kan hitta på saker utanför jobbet med jobbarkompisarna. Det är nytt för mig, jag har väl haft ganska trista kollegor innan. Eller ja, vi kanske inte har klaffat lika bra som nu...
Söndagen försvann... Martin kom hem från Arvika, lerig, skäggig, svettig och dann. Men efter en grundlig rengöring var han riktigt trevlig att kramas med...

Inga kommentarer: