24 juli, 2007

123 på det fjärde ska det ske...


Som bekant ska jag sy min kära vän MÅ's brudklänning. Och nu är det så långt gånget att saxen ska i tyget. 'Det är väl inte så långt' Nä, men jag har ritat mönstret också. 'Men vaddårå, då är det väl bara att klippa?' Jo, men nu är det så här att MÅ har köpt ett fint tyg som hon vill använda. Och inte vilket tyg som helst och inte köpt var som helst heller. Det är ett fint tyg med drakar på, inköpt för ändamålet i Kina. Så klipper jag fel så... ajajaj.

Det är alltid lite så här innan jag gör första klippet i ett nytt tyg. Har jag lagt mönstret på rätt håll? Räcker tyget om jag klipper så här? Och så tar man ett djupt andetag och... klipper! Ungefär som att hoppa från en lite högre höjd än man egentligen vågar. Eller som att öppna ett väldigt viktigt brev.

Men jag tror det kommer gå bra, lugn och fin, stadig på handen. Nu kör vi!

Inga kommentarer: